8. januar 2006

Birch er færdig

Som forslået af en af webstrikkerne, har jeg så strikket Birch færdig inden jeg begyndte på noget nyt af det her. Det er strikket i Lacegarnet fra Uruguay på pind 4 mm. og der er brugt lidt over 100 gram. Sjalet skal bruges til en gave - jeg siger ikke til hvem. Jeg er så vild med mønsteret at jeg drømmer om at strikke et mere til mig selv. Måske bare i tykkere garn og på tykkere pinde, sådan lidt mere rustikt forstås. Jeg er ikke til det pyssenyssede.
I får lige et nærbillede, så I kan se hvor flot ujævnt garnet er farvet.

Efterfølgende har jeg mere end gramset på mine fødselsdagsgaver. Jeg er nemlig allerede færdig med et vintertørklæde i Colinette Mohair. Vil I se det ?

Det kommer her:Jeg beklager at billedet er blevet lidt mørkt, jeg har ikke helt fundet ud af kameraets finesser endnu.

3 kommentarer:

Ulla sagde ...

Lækkert birch, gad vide hvem den heldige modtager er. Et rustikt birch, det lyder spændende, reducere du antallet af mønsterrapporter?

Ulla

Inge Smidt sagde ...

Det er et smukt sjal. Jeg har selv strikket det, men dog i ene retstrikning.

Inge

faxfraenspelsau sagde ...

Ja, jeg vil reducere til 179 masker istedet for 279. Har lavet en strikkeprøve og det ser ok ud.

Mette