26. oktober 2005

Strikker og strikker stadig

Selvom Lamaen tager meget tid og efterårsferien er slut 'SUK', så får jeg dog strikket alligevel. Avistrøjen mangler nu kun ærmer og halskant. Strømperne i Fortissima er færdige og mangler 'bare' at få hæftet ender.

Jeg har også fået lavet en strikkeprøve i mit lace uru-garn, og skal nu igang med det helt store regnestykke for at komme frem til en slå-om ting eller en sjælevarmer/trøje til min datter. Det har pt. ikke været muligt at finde et mønster-ØV ØV. Det her projekt kommer til at tage rigtig lang tid at regne ud, og jeg ved ingen gang om jeg har garn nok (bævrer af skræk) - hvordan mon man regner det ud ?

2 kommentarer:

Mette sagde ...

Hej Mette. Har læst din kommentar på min blog. Kan du ikke sende mig en mail på metterobl@yahoo.dk?? hilsen Mette

Bettina sagde ...

Hej Mette,

Jeg vil da foreslå en sjælevarmer af typen, der egentlig blot er et langt og bredt halstørklæde, som man så syr sammen på langsiden i begge ender men lader et stykke være fri i midten, så man faktisk får et langt "rør" hvor der er hul i midten; Voila, to ærmer, som sågar kan strikkes i et flot mønster og som der næsten med sikkerhed også vil være garn til (måske endda til en lille sød krave omkring "hullet" til sidst).