21. november 2005

Avisen er færdig

Så blev den helt færdig. Strikningen har været færdig i flere dage, men jeg er gået rundt omkring montering af lynlåsen. Der har været temmelig mange overspringshandlinger som fx. garnfarvning, sokkestrikning, bagning, blogning mv. Men nu sidder lynlåsen der altså og der skal meget lang tid inden jeg monterer en lynlås igen. Så er det på plads !

Lige et billede af min sok strikket af hjemmefarvet garn. Og det var det, nu trævler jeg den op igen fordi den er for stor. ØV.
Et nærbillede af mønsteret - det er sjovt nok lykkesdes mig at lave 3 omgange med grøn/gul og så kommer der blå, gul, blå, orange, blå og det bliver ved at gentage sig. At jeg så ikke kan lide farverne er en anden sag, de er for festlige efter min smag. Men det var så det jeg lærte af min allerførste farvning.

6 kommentarer:

strikkeforsker sagde ...

Avistrøjen er blevet rigtig, rigtig flot. Den kan du godt være stolt af. Jeg kender alt til overspringshandlinger.
Strømpegarnet ser da festligt ud, børn og barnlige sjæle kan sikkert lide det.
Ulla

strikke_jane sagde ...

Avistrøjen er blevet rigtig flot. Jeg har lavet 2 stk. avistrøjer, så jeg ved lige hvad du mener, når du skriver overspringshandlinger for at blive fri for isyning af lynlås. Forøvrigt sjovt, så mange forskellige udgaver der er af avistrøjen........

Sanne B. sagde ...

Flot avistrøje, og jeg synes altså ikke sokkerne er for festlige! De er superflotte.
Hvor er frk. Lama???

kh
Sanne B.

Birthe P sagde ...

Flot flot avis-trøje, tillykke med den!
Strømperne er også flotte, og kan strømper nogensinde blive for festlige??
Hej fra Birthe P

Anonym sagde ...

Hej Mette

Sikke da et flot mønster/farvespil der er i dine sokker. Dem er jeg helt vild med.

KH Lise

Silkemor sagde ...

Åh, hvor er avisen flot.Også garnfarverierne er fine. Nu MÅ jeg snart ta' mig sammen til at prøve med det farvning.

Kh Kirsten