18. november 2005

Endelig fri - så skal der leges



Se lige hvad der hænger til tørre i mit lindetræ, som venligst ikke har smidt bladene endnu.

Lige siden jeg fik mine farver ind af døren har jeg ventet på at få tid til at prøve. Så nu hvor jeg har et par fridage og den 13-årige er snotforkølet, så skulle vi lege. Hurtigt op i Brugsen efter 3 nøgler hvidt strømpegarn og så igang. Hold da op hvor er det sjovt. Mere-mere-mere.

Det er super at lave sammen med lidt større børn. Udstyret med voksdug, gummihandsker, rørepinde, alubakke og vitawrap gik vi igang med at sjaske farver på og massere garn. Den unge dame var helt vild med at få farverne til at flyde sammen og blande sig. Det er hende der har bestemt farverne på den rød-lilla og den er blevet super flot.

Det bliver spændende at se hvordan det ser ud når det er strikket.
Og hvor dum kan man egentlig være, når man godt ved at der går 2 nøgler til et par sokker ? Forsigtig-Per siger jeg bare. Troede jeg virkelig ikke på at det ville gå godt. Nærrighed koster og nu står jeg så med 50 gram, som ikke er til et par sokker. Hvad gør jeg nu - hvad dælen strikker man af kun 50 gram ?

5 kommentarer:

Helle Holst sagde ...

WAUWW hvor er det flot. Specielt den røde blinker i mine øjne !! Det lyder som om I har haft en skøn dag med farveriet - det vil jeg oss prøve :o)
Kh. Helle

Laila-H sagde ...

sikke nogle dejlige farver, du kan da strikke et lille tørklæde af de 50 gr

Christa sagde ...

Øjjjjj - hvor ser det godt ud - og dekorativt med hundene :-)
50 gr. garn strikker man da "Pulsvarmere" af!!!! Hvad ellers???? ;-)) Er du med på Julies Pulstrikalong ;-))?
Hejsa fra Christa

strikkeforsker sagde ...

Iiiih hvor ser det spændende ud. Med en str. 39 kan man få et par ultrakorte sokker af 50 g. Ellers strikker man babysokker, pulsvarmere eller.... Man kan da også skifte mellem to nøgler og lave et sjovt mønster!

Ulla
p.s. Det er vel spelsau?

Dorte sagde ...

Flotte farver !!

Du strikker da sokker af det:

strik ribkant, hæl og tå i en kontrastfarve - f.eks sort.

Eller strik stribede strømper - brug dit farvede garn sammen med en ensfarvet - f.eks 2 pinde sort, 2 pinde farvet på skift.

Kh Dorte