22. maj 2006

Får, lam og abildgård

Her skal I lige se et billede af et af mine yndlingsfår. Hun er flokkens førerfår og bliver i daglig tale kaldt FIRE. Hun er efterhånden 7 år gammel, og det er slut med at få lam fremover. Hendes tænder er ikke hvad de har været, og hun kan derfor ikke spise nok til at holde normal-vægten.
Udenfor hegnet ligger/står hundene og er ikke helt tilfredse med at de ikke må komme med ind. Men hvis jeg skal tage billeder, står fårene mest stille når der ikke er hunde med.
I efteråret/vinteren 2003 plantede jeg 30 frugttræer. De 15 af dem er æbler, alle forskellige. Resten er kirsebær, blommer, pærer og kvæder - også alle forskellige. Det er en abildgård som man altid har brugt det på landet, og jeg elsker den. I år er der håb for rigtig mange æbler, hvis bierne ellers kan komme ud for regnen og bestøve.
Tæt på en æbleblomst. Jeg glemte at se efter hvilken sort det var, men jeg tror det er Bodil Neergaard.

3 kommentarer:

Susanne sagde ...

Dejlige billeder af dyr og træer. Lammene er ikke til at stå for :o) Glæder mig til at se hvilke sommertoppe du får lavet. Kh Susanne i Silkeborg

Linda sagde ...

Kære lamsebasser! Hedder alle fårene et tal? Og I har en rigtig fæhund ;o). Wauw 30 frugttræer!! Vi har 1 æble, 1 pære, 2 kirsebær og 1 blomme - og de er endda ikke så store :o)
kh Linda

Anonym sagde ...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!