4. april 2007

Hundeuld

Det blå-grønne er spundet af een tråd Sibirian Husky og een tråd merino.
Derefter er det farvet. Det er blevet lidt grumset i farven synes jeg. Det er som om hundeuld skal have mere farve end fåreuld.

Jeg har også fået spundet hundeulden som jeg farvede. Se forrige indlæg. Her hænger det ved søen i forårs solen, så I kan se det.

Det er blevet meget lækkert og smukt i de changerende farver, synes jeg. Og nu kan jeg se at jeg også er blevet bedre til at spinde jævnt.

Der skal leges mere med at farve og karte inden spindingen. Det er meget sjovere at spinde når man samtidig kan glædes over de smukke farver.

4 kommentarer:

Karen S, Lykkefanten sagde ...

wauv siger jeg bare, hold da op, hvor er det nogle smukke farver og jeg synes også at tråden ser rigtig fin ud.
Jeg kan sagtens følge dig i, at det er sjovere at spinde, når farverene er dejlige... er selv lige begyndt at lære at spinde, men kan i hvert fald hverken farve eller karte, så jeg må klare mig med indkøb af fibre andre steder.

Jeg glæder mig rigtig meget til at se, hvad du får ud af de smukke fed.

Kh Karen S

Sus sagde ...

Nøj hvor er det flot, jeg har slet ikke haft mod til hundeulden, har vist også rigeligt i at træne noget mere med fåerulden, men det er rigtig sjovt nu.

Unknown sagde ...

Hej Mette.

Jeg giver dig 100% ret i, at spinding bliver SÅ meget sjovere, når der er noget farve på fibrene. Det kan virkelig animere een til at få spundet en masse, når man "liiiiige skal hen til den næste farve!!"

Kærlig hilsen Karin

Anonym sagde ...

men åååh så fint garn du spunnit o färgat