21. september 2007

Det er ikke sjovt at blive enebarn

Dog godt nok når min far bager et kødben til mig helt alene
Men jeg savner alligevel min storebror
Han var en god legekammerat og blev næsten 13 år. Det er temmelig meget for en arbejdshund/hyrdehund. Han blev efterhånden forpustet af bare en lille luftetur og drak 4 liter vand i døgnet pga. dårlige nyrer. Bagbenene kunne han ikke styre da rygvirvlerne var vokset sammen. Tilsidst ville han slet ikke lege med mig, kun sove under lindetræet. Da jeg kom ud igår var han der ikke. Jeg leder stadig efter ham.

Nu har jeg ladet vores 'lille' hund fortælle. Det er nok fordi jeg ikke lige kan endnu. Samson var en god, trofast, lydig og arbejdsvillig hyrdehund. Han kunne ikke mere, og vi skal ikke som mennesker holde liv i han bare fordi vi ikke kan tage beslutningen. Han havde helt sikkert ondt, og havde ikke fortjent at det kom dertil at vi skulle bære ham ud på toilettet. Beslutningen var svær at tage, men var mulig. Det er anderledes med mennesker.

Hvil i fred Samson i æbleplantagen som du elskede at ligge i.

6 kommentarer:

Laila: sagde ...

Uha, jeg føler med jer.
Trist at høre, men godt for Samson...

Knuser herfra

Laila

Faster´s corner sagde ...

Ja, det er svært med de kæledyr! Og vi har helt samme mening, det er dyr og hvad ville være naturligt for dem, hvis de havde deres frie liv!

Jeg har netop lavet indlæg om vores kat og så ser jeg dit indlæg....sørgeligt...OG er vi to der tuder!

Tanker til dig fra Krista.

Anonym sagde ...

Sådan skal DET være. Selvom det er tungt.
Det er vores pligt at træffe den nødvendige beslutning i tide.
Mange nye gode hunde venter forude!

Ikke fordi jeg vil være anonym, men min googlekonto vil ikke åbne.
www.farmer.smartlog.dk

Tina Olsen sagde ...

Uhaaa.. nu må i altså stoppe.. sider her og tårene løber ned....
Hvor jeg kender det lidt for godt..og savnet gør bare så ondt..
Men tænk lige hvor heldige i var..at i blev så gode venner med samson, og den kærlighed som jeg ved han gav jer..det er så smukt..
Jeg er sikker på også han er oppe på regnbuebroen og lege med min Loke..

Mette H. sagde ...

Ja jeg tror også at Samson leger med Loke og Viktor oppe på regnbuen. Tak for jeres søde kommentarer allesammen.

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Snøft, jeg sidder her og bliver våd i øjnene, når jeg læser om Samson. Det er hårdt at skulle træffe beslutningen, men jeg er sikker på, at I gjorde det rigtigt. Gruer for, når det bliver vores tur til at træffe en sådan beslutning, men det varer forhåbentlig mange år endnu.
Mange hilsner
Anne-Mette