9. september 2007

GAAAAB - Shi-boring

Jeg strikker og strikker og kommer ingen vegne. Sådan føles det i hvert fald. Men jeg vil altså have sådan et tørklæde. Flere andre strikkere har allerede lavet et. Nogle har været så heldige at have en strikkemaskine i nærheden til det kedelige, andre ikke.

Jeg strikker i dobbelt Uru-lace garn for det må gerne blive lidt rustikt. Senere vil jeg smide noget farve tilfældigt på og tilsidst filte det. Så må vi jo se om det går godt. Jeg kunne godt blive lidt nervøs for at det store arbejde gik i smadder. Måske bliver det for smalt......strikkeprøve....nej det har jeg ikke brugt tid på.

Midt i al den kedelige Shibori-ting fik jeg øje på
dette ualmindelig smukke tørklæde. Og Helle deler endda ud af opskriften.

Så hvorfor ikke skaffe sig lidt afveksling ? Jeg er igang.


Tweedie skal også snart igang, men jeg har ikke besluttet mig for garn og farve endnu. Arbejdspladsen har taget min fritid, så vasketøj, indkøb og den mest nødvendige rengøring har krævet min opmærksomhed.

Kaffetasken er filtet - billede kommer når jeg husker det.

3 kommentarer:

Tina sagde ...

Shi-boring :):):) Det var dog et rammende navn ;) Jeg er selv igang... og godt 2 meter glatstrik er bare FOR kedeligt!!

Laila: sagde ...

Hej Mette

Meget rammende navn, og hvis jeg ikke finder en strikkemaskine, sä rammer mit Shi- hvad det nu end hedder - projekt, skraldespanden.
Sä meget autopilot-stik er der dog alligevel ikke brug for ;-)

Men klø pä, de to meter når du vel også.....

Laila i Schweiz

Faster´s corner sagde ...

Hej Mette...

Jeg har også haft kig på shi-boring tørklædet, men faktisk tænkt at jeg ville snuppe ideen og så filte et evt med lidt silketråde når jeg skal på filtekursus i oktober! Men rigtig god strikkelyst med de 2 meter, jeg prøver bare at springe over hvor gærdet er lavest!

Det trækker også lidt i mig, det med at hækle tørklæde - jeg ææælsker at hækle!

Glæder mig til at se din kaffetaske, så du må endelig huske det!

God arbejdslyst!
Krista.