19. september 2007

Shibori - del 4 sidste afsnit

Vi er nået til sidste heat vedr. mit shibori-projekt. Tak for alle de krydsede fingre og gode kommentarer. Det bliver jeg så glad af.

Der blev samlet grus og hygget med at snøre det fast med elastikker. Der blev filtet skånsomt på 30 grader i vaskemaskinen sammen med et par håndklæder.
Og der kom da dutter, der hvor stenene ikke havde gnavet sig ud igennem materialet. Ok det kan jeg leve med, det ses næsten ikke.
Men at erkendelsen at det var filtet for meget. Det er tykt som et gulvtæpppe. Ja det tog et par dage. Jeg var sikker på at hvis jeg ikke sagde det højt, ville det gå over så snart jeg havde fået strikket noget fimregarn på som forlængelse.

Jeg bliver nød til at indrømme at jeg ikke havde lavet strikkeprøve, men tog chanchen. Men så kan man lære det - rigtige strikkere laver ikke strikkeprøver, de græder bagefter.

Ak ja, hvor længe skal man holde sig selv for nar ? Ikke længe vel. Nu kan den ligge i skamme-kurven med UFO'erne.
Så idag på vej hjem fra arbejde, smuttede jeg lige forbi
BC Garn og der er købt Lucca til næste projekt.

En ny forbryder skal der strikkes. Min version i blødt garn. Startskuddet er gået.

6 kommentarer:

Laila: sagde ...

Det var da mare sk... ærgerligt med det tørklæde...Nu har du forhåbentligt taget det i stiv arm!

Held og lykke med det nye projekt.

Knuz'er

Laila i Schweiz

Tineke sagde ...

En forbryder i Lucca, det lyder som et godt plan, er det alm. Lucca du bruger, ikke, da vel ikke Lucca fino i dobbelt??

Jeg har den også på planen nemlig....

Kh. Tineke

Faster´s corner sagde ...

Nej hvor er det ærgeligt - det er ellers utroligt smukt i farverne. Er det, det samme tørklæde du vil lave i Lucca?
Jeg har tænkt mig at tage ideen med på filtekursus her i oktober - altså lægge op og så filte i en proces...........er lidt spændt på resultatet og det at tage den lette løsning, uden de mange timers strik!
Tanker fra Krista.

Tina sagde ...

Dvs. det er noget med at lave luft indeni boblerne, mellem sten og garn? For at det giver plads til at filte lidt? Hmmm...
Hvor er det surt for dig !!

SUK jeg er så vild med "forbryderen", så jeg glæder mig til at se dit resultat! :)

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Øv...det er bare så smukt i farverne. Det er skidesurt at skulle erkende, når et projekt er gået skævt, du har jo lagt en masse sjæl i det.
God fornøjelse med "den nye forbrydelse"
Mange hilsner
Anne-Mette

Mette H. sagde ...

Trineke: Alm. Lucca

Krista: Held og lykke med filteforsøget. Håber det lykkes.