12. september 2007

Mettes Kaffetaske

Men først et par påbegyndte Selbu-votter. Og det er IKKE tv-strik, ikke for mig i hvert fald, men det er sjovt. Og en del nemmere end jeg troede, især efter at jeg fandt på at kopiere diagrammet op til magna-print.Hvis der er nogen af jer derude der har hæftet, har I måske læst sangen som står bagpå ?
Jeg kom (undskyld Nordmænd) til at grine. Det er lidt morsomt at nogen har skrevet en sang om Selbu-votter.Der er hele 5 vers og går på melodien 'En smultering, en smultering'. De Nordmænd har humor har de.


Og nu - taaaa-daaaa Mettes kaffetaske. Man kan godt ane farveskiftene i det Kauni jeg farvede til den. Den er helt god som strikketaske, men ikke så stiv at den kan stå selv. Måske får den senere en tur mere i vaskemaskinen, eller også gør den ikke. Jeg kan ikke bestemme mig, for den bliver jo også mindre af det.

5 kommentarer:

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det bliver nogle rigtig flotte luffer! Og den med sangen er da for sjovt!

Kaffetasken er også rigtig sød! Glæder mig til at høre, hvad du vælger, der er argumenter både for og imod.

Kh Karen S

Fríða sagde ...

nydelige votter! og tasken blev flot, farverne er rigtig smukke på dit farvede garn.
kh.fra Island
Frida

Anonym sagde ...

Det er nogle fine votter - strikker du dem i raumakradsegarn? Jeg kender ikke melodien, men vi grinte også en del af den. Og tænk al det den stakkels brud skulle strikke, hjælp, i kradsegarn.... tænk at et får kan være så hårdt :o)
kh Linda

Faster´s corner sagde ...

De er superflotte, de votter! Jeg var i tvivl om det var sokker eller vanter, men har læst herover og fundet ud af at det er vanter!

Jeg lyttede bla på dit råd vedr. Mette´kaffetaske, så jeg synes bestemt du skal give den en tur mere i maskinen. Den vil blive langt flottere og tættere i strikken og du kan sagtens trække den større!

Tanker fra Krista.

Mette H. sagde ...

Linda: Ja jeg strikke i Rauma-kradsegarn. Det var en gave jeg fik sammen med hæftet.

Krista: Jamen det gør jeg så ved lejlighed.