13. september 2007

Efterår

Nu må jeg omsider acceptere at det er blevet efterår. Der er højt til himlen og en klarhed i luften som kun findes om efteråret. Mere stille i haven. Og det er i grunden ikke så tosset efter sommerens heftige aktivitet.Æblerne er klar og dejlige bare lige at hente ind af.
Pærekvæderne er ikke klar endnu, men man kan jo glæde sig til at de skal sprede duft i huset. De kan godt tåle at ligge til nydelse lidt tid inden man laver noget ud af dem.
Hindbærene er der til overflod. og kan plukkes i rå mængder lige til frosten tager de sidste.
Og lige om lidt er indkørslen dækket af de fineste skinnende blanke kastanier og deres stikkende skaller.

Det er en god tid, når bare blæsten vil holde pause ind imellem. Det behøver ikke blive vinter foreløbig.

5 kommentarer:

Tina Olsen sagde ...

Sikke en masse lækre frugter i har i haven;-)) mums - der er ikke noget så skønt som egen frugtavl..
Velbekommen

Faster´s corner sagde ...

Ih, du har vist bare en have jeg ville falde i svime over. Og så er den garanteret økologisk?( kan godt mærke at dine indlæg, tænder mit gartnergen) Og de der pærekvæder, minder mig om min mormor som havde nogle helt fantastiske æblekvæder....måske skal der i min have også bo en kvæde!

Nyd nu en dejlig sensommer dag i din skønne have!

Krista.

Tineke sagde ...

Nøj, sådan en overflødighedshorn af alt muligt lækker du har i haven!! Mange hilsner, Tineke Lund

Dana Watsham sagde ...

:o)

Når man ser dine frugtbilleder bliver man lidt ærgerlig over, at der ikke er plads til en kvæde i haven ... den duft er så fantastisk.

Anonym sagde ...

Dejligt at se, at du ikke ser så plaget af kastaniemøl som her på egnen.
Vore kastanieblade er helt rødbrune af angreb.